Skip to main content

Ofte stilte spørsmål


Her vil du finne svar på våre vanligste spørsmål. Har du noen andre spørsmål, ta kontakt med oss på
post@norsk-skolefoto.no eller ring oss i våre åpningstider på 64985200.

Våre åpningstider:
Mandag – Onsdag: 10.00 – 21.00
Torsdag – Fredag: 10.00 – 14.00



Hvor lang tid tar det før jeg får bildekoden?

Vi sender bildekoden til kontaktinformasjon vi har mottatt fra barnehagen/skolen en til to uker etter fotografering.



Andre har fått sin bildekode på barnehagen/skolen, men ikke jeg. Hvorfor ikke?

Har du ikke fått bildekoden din via e-post (sjekk søppelpost, da den kan havne der) eller sms, har vi sannsynligvis ingen eller feilaktige opplysninger om deg.
Har en annen foresatt fått koden, kan du bruke den til å opprette en personlig konto. Kontakt ellers kundeservice med følgende opplysninger: Elevens for- og etternavn, skole, klasse og adresse, så hjelper vi deg.



Hvorfor må jeg opprette en brukerkonto hos Norsk Skolefoto?

Brukeren din er personlig for deg og innebærer at:
• Du kan samle eventuelle søsken til den samme kontoen.
• Du kan bestille for flere barn samtidig.
• Hver gang ditt/dine barn blir fotografert av Norsk Skolefoto, kan du enkelt legge til de nye bildene i din eksisterende konto og på den måten ha alle bildene samlet.



På hvilke måter kan jeg betale hos Norsk Skolefoto?

Hos Norsk Skolefoto kan du velge å betale med kort(Worldline) eller Vipps.
Du kan også velge å betale med faktura mot et fakturagebyr på 18 kr.



Hvilke betalingskort støtter dere ved betaling med betalingskort?

VISA, VISA Electron, MasterCard og Maestro.



Finner ikke fakturaen min, hva gjør jeg?

Ta kontakt med oss så hjelper vi deg. Vår e-post: post@norsk-skolefoto.no eller ring oss i våre åpningstider på 64985200.



Hvis jeg velger faktura, hvor mange dager har jeg på meg til å betale?

Fakturaen forfaller til betaling 14 dager etter bestillingsdato.



Kan jeg angre på kjøpet mitt?

Bestilte varer med personlig preg kan dessverre ikke returneres eller angres, da varen er spesiallaget etter forbrukerens anvisninger. Lov (2005:59) om fjernsalg §11 unntak fra angrerett. Du kan imidlertid angre på ditt katalogkjøp. Ved retur av katalog, ta kontakt med oss så hjelper vi deg.



Hvorfor får jeg ikke bestilt digitalt gruppebilde?

Av personvernhensyn er ikke gruppebilder mulig å kjøpe når du kjøper digitale filer.



Hva er brukernavnet mitt?

Ditt brukernavn er alltid din e-post adresse du lagret ved første innlogging.



Hva gjør jeg når jeg har glemt passord?

Har du glemt passord og ikke får lenke når du trykker på «glemt passord», husk å sjekke søppelpost da den kan havne her, har du ennå ikke fått den ta kontakt med oss så skal vi få hjulpet deg inn.



Kan jeg velge andre produkter enn pakkene?

Man må selvfølgelig ikke velge en av de satte pakkene. Gå til menyvalget Alle produkter, og du vil finne alle produkter vi leverer og står fritt i å velge det du selv vil ha.



Kan jeg bestille enkeltbilder?

Ja, du kan også bare bestille enkeltbilde. For å bestille enkeltbilde logger du inn på din bruker, gå inn på "Alle bildeprodukter" for så trykke deg inn på "portrettbilder", her kan du velge ulike portrettark som vi har i vårt system



Tilbudsperioden på pakkene er ikke lenger tilgjengelig, hvorfor?

Pakkene vil alltid ha en rabattert pris i forhold til enkeltprodukter. Første gang du logger inn med en ny bildekode får du en ekstra rabatt som varer i 14 dager fra du logger inn. Denne hurtigsvarsrabatten vil ikke være tilgjengelig om man da velger å bestille bildepakker etter disse 14 dagene.



Kan jeg bytte mellom bilder i bildepakkene?

Ja, du kan bytte design og bilder ved å trykke på bilde også velge bildet du ønsker under «Mine bildeserier» (blå boks med ‘sett inn bilde’).



Når og hvordan får jeg de digitale bildene jeg har kjøpt?

Digitale filer vil være klar for nedlastning direkte etter du har fullført kjøpet ditt. Gå til Min Side i nettbutikken, trykk på fanen Min konto, mine bildeserier og trykk på knappen Last ned. Bildene blir da lastet direkte ned til din enhet.



Jeg vil angre på kjøpt av digitale filer.

Angreretten gjelder ikke på elektroniske filer kjøpt i vår nettbutikk. Angreretten til bestillingen faller bort ved kjøp av produkter i elektronisk format (lyd- eller bildeopptak, datamaskinprogram, Word-filer, PDF-filer og lignende).



Jeg har bare fått deler av min bestilling?

Vanlige bilder sendes med brevpost. Har du bestilt katalog, magnet, forstørrelser, lerret, navnelapper etc. vil disse komme i en/flere egne forsendelser.



Hvor lenge har dere bilder lagret?

Vi har lagringsplikt i tre år.



Bildene har blitt brettet eller skadet i postbehandlingen, hva gjør jeg?

Hvis du har mottatt et skadet produkt, må du gjøre en reklamasjon til oss innen 7 dager etter at du har mottatt produktet ditt. Send et bilde av skaden til oss slik at vi kan starte en reklamasjonsprosess.



Vi har ikke mottatt alle produktene vi har bestilt.

Ulike produkter sendes i forskjellige forsendelser avhengig av format. For eksempel sendes skolekatalogen alltid separat sammen med en egen faktura.